måndag 2 januari 2012

525600 minutes

Gott nytt år på er så här ett dygn för sent! Hoppas att ni har haft det bra, för trots att jag har inlett det nya året med huvudvärk som faktiskt inte kommer från en baksmälla känns det rätt bra.

Anledningen till att nyår är lite speciellt tror jag är att det liksom markerar att tiden går. Det är inte längre 2011, utan nu ska vi skriva 2012. Ett år har gått sedan vi sist skålade i finglasen och tittade på fyrverkerier. En bit av livet. 525600 minuter. Så mycket kan ändras på den tiden, samtidigt som så mycket kan vara bestående.

När jag tänker tillbaka på hur mitt liv såg ut för ett sår sedan komemr jag fram till att väldigt mycket är sig likt, men samtidigt är det en himla massa som är sig olikt om man verkligen sätter sig in i det och funderar. Det behöver inte ens vara speciella händelser, utan hur man själv är som person. Man formas hela tiden av livet och på ett år växer man, lär sig nya saker, får nya erfarenheter. Det är just därför jag inte vill ha något jag har gjort ogjort, för även om händelser i livet kan vara jobbigt formar de en och man hade inte varit samma person utan dem. Det är som legoklossar, byter du plats på två bitar, tar bort något, lägger dit en extra eller byter ut någon mot en annan blir det inte likadant. Det kan självklart fortfarande likna och vara bra, men det är inte samma sak. Dessutom vet man ju aldrig hur stora legobitar olika händelser är det kan man se först i efterhand.

Nej, nu ska jag sluta filosofera och förvirra er. Däremot får ni en låt som alltid får mig att tänka på sådant här.

Ha ett underbart 2012 fina läsare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar