onsdag 18 januari 2012

Konsten att kasta sten i glashus med iskyla

Ingen som känner min kan påstå att jag är sådär exceptionellt duktig på att komma i tid och ha goda marginaler. Tvärtom! Jag är tidsoptimist så att det sjunger om det och folk blir sällan förvånade om jag sladdar in exakt på avtalad tid, eller till och med lite senare.

Men nu när jag kikade ut genom mitt sovrumsfönster så insåg jag att jag inte är värst i alla fall. Snön har kommit till Skåne! En månad för sent! Julen, nyår och jullovet är överstökat och nu längtar alla efter vår. Och så kommer snön nu. Knas!

Ska väl inte gnälla allt för mycket dock: Jag är ju faktiskt inte så punktlig själv. Dessutom så blir det kul för Autumn! Hon är ifrån det soliga Florida och är här i år som utbytesstudent, så jag ska vara glad över att hon får möjligheten att bekanta sig med den vita och fluffiga härligheten till sist. Eller något.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar