torsdag 9 februari 2012

Nu kan vi alla låtsas om att jag har uppdaterat fem gånger om dagen som en äkta bloggare under de senaste veckorna

Nej, men jag ber så hemskt mycket om ursäkt för min frånvaro osv osv! Det som hände var helt enkelt att:
  • Jag fick besök ifrån Eskilstuna och Karlskrona!
  • Blev sjuk i en vecka och hade inte koll på läget överhuvudtaget.
  • Vilket ledde till att jag hamnade/är efter galet mycket i skolan.
  • Min dator kraschade. Kraschpangbooooom.
Så jag har inte hunnit uppdatera så mycket som jag skulle vilja och borde. Har dock funderat en hel del på en sak, och det är vad som egentligen är värt att blogga om. Det finns ju en del bloggar där ute. Pinsamma bloggar, informerande bloggar, temabloggar, klagobloggar, åsiktsbloggar, flummiga bloggar osv i all oaääääändlighet! Saken är den att hur ska man göra och vad ska man skriva om så att folk tycker det är intressant?

Jag tror att en sak som blir sjukt fel för många är att de ska vara så himla originella. (Eller att de vill göra tvärtom och vardagsblogga precis som alla andra.) Att gå ut med mål att vara originell tror jag inte funkar. Bättre då att vara sig själv och låta sin originalitet skina igenom. För alla människor är ju faktiskt originellatjohejsan etc!

Så. Jag kommer helt enkelt att blogga om precis det jag känner för, och strunta i om jag är sådär galet originell och intressant eller inte. Vi kan väl helt enkelt klassa det här som en mixblogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar