söndag 11 mars 2012

Man är aldrig så svensk som när man äter tacos och kollar på finalen i Melodifestivalen.

Svenska folket alltså. Jag begriper mig inte på er. Varför har vi inte vettig musik i Melodifestivalen...?

För ett dygn sedan hade jag hört precis exakt en av finallåtarna i årets musikspektakel á la SVT. Ulrik Munthers, som faktiskt var helt okej. Jag kan väl summera det som att rätt låt vann: Loreen var nog det starkaste bidraget vi kunde skicka till ESC om vi åker dit för att vinna. Ranelid/Gubbfjortisen var... intressant, Dannys klädsel framkallade säkert epilepsianfall runt om i Sverige och programledarna var bättre än jag kan minnas att de någonsin varit tidigare. (Undantag: Petra Mede) En lyckad Melodifestival helt enkelt.

Att svenskarna blir allt mer ohyfsade i sammanhang som det här skulle jag kunna skriva en nätt liten bibel om, men återkommer om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar