lördag 10 mars 2012

Stress, press och panik.

Jag har i princip alltid älskat skolan, och jag gör det fortfarande. Min nuvarande skola är underbar på alla sätt och vis, och jag trivs som fisken i vattnet. Ändå så lyckas den där skolstressen få mig på kornet emellanåt och det är ganska påfrestande. När stressen är som värst så följer jag ett litet "First Aid- Kit" mot stress som jag utvecklat på senare tid. Det fungerar inte alltid, men oftast så hjälper det i alla fall lite. Och lite kan vara mycket i stress-sammanhang.

Vad jag gör för att komma ifrån omotivation till skolarbete och stress:
  1. Tränar. Ger mig gärna ut och joggar eller simmar, men vanliga styrketräningsövningar eller balansövningar fungerar utmärkt. Gärna med lite avrundande stretching efteråt.
  2. Dricker te. Det har ju blivit lite på "modet" att dricka te nuförtiden, och det är nog bra för folkhäslan: en stor kopp te kan göra underverk.
  3. Lyssnar på speciell musik. Jag har två ord att säga. Mike Oldfield.
  4. Skriver. Skriver ner tankar, reflektioner, gnäll, allt möjligt. Att få ut och ner en del tankar på papper lättar kaoset i huvudet något oerhört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar