måndag 12 december 2011

Rubriker är överskattade

The awkward beginning of a blogginlägg när man inte bloggat på evigheter. ♥ Fast nä.


Under den senaste veckan så har jag haft massvis med saker att göra, och desto mindre motivation. I onsdags pluggade jag järnet, på torsdagen så kaosade jag och min klass på hal is när vi åkte skridskor på idrotten. På fredagen kaosade jag väl lite väl mycket på isen, vilket resulterade i ett mycket elegant fail och ambulans(helt i onödan) till universitetssjukhuset. Helgen spenderade jag med fina människor i Linköping! ♥ Annat som har hänt i helgen är att jag har sett Lejonkungen för första gången i mitt liv(nåja, halva lejonkungen i alla fall. Somnade någonstans i mitten av filmen...), jag har bakat pepparkakor som inte brändes fullt så mycket som de förra veckan gjord och chillat järnet. Jag har dessutom skrivit en massa krativt, men inte pluggat matte alls (byebye mattebetyget). Kronan på verket är att nästan alla julklappsinköp är gjorda...

Idag på tåget hem så fick jag, Moa, Malin och resten av resenärerna på det smockade 32-tåget lyssna på den osmidigaste plankningen ever. Plankaren var en man i trettio/fyrtioårsåldern med ful mössa och en treårings mentalitet. Han satt precis bakom oss, så vi hade första parkett till den mycket intressanta diskussionen som fördes mellan den trevliga danske konduktören och den tjuriga plankaren.
Något i stil med:

Konduktören: Har du ingen biljett?
PlankarN: Nej.

Konduktören: Varför inte det?
PlankarN: Det kändes onödigt.

Konduktören: Jaha, men du får i alla fall gå av på nästa station.
PlankarN: Jag planerade att gå av i Eslöv, så det låter bra.
Konduktören: Och du får betala böter.
PlankarN: Nä.
Konduktören: Du lägger dig på en treårings nivå nu.
PlankarN: Ja.


Sedan så vägrade han visa ID, och konduktören sa att han inte tänkte släppa av honom ifrån tåget förens han gjorde det. När han verkligen höll sitt ord och inte lät Plank-Arne gå av i Eslöv eftersom han inte visat ID så ringde PlankarN(!!!) polisen och skulle anmäla konduktören för olaga frihetsberövande. Det urartade totalt, men då gick de iväg en bit så att vi inte kunde tjuvlyssna längre på vad som sades. När vi klev av i Höör så hade han fortfarande inte tagit emot sin böter eller gjort en ansats till att samarbeta med konduktöreren.


En biljett mellan Lund och Eslöv(sträckan som han försökte planka på) kostar typ 30 spänn. Nu så fick han åttahundratrettio kronor i böter, plus att idioten antagligen måste lösa biljett för att kunna åka tillbaka till Eslöv ifrån Hässleholm/Växjö/var han nu kapitulerade för konduktörens böteslapp. Smidig pojke, det där. Till och med jag hade kunnat sköta det där bättre!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar