fredag 25 november 2011

Kaoz mannen!

Det underbara livet som pendlare.♥ 
Fast nä.


Jag är nog världens sämsta pendlare! Trots att jag bor såpass nära stationen att det tar fyra minuter att gå till tåget så lyckas jag missa ganska många tåg. Och de tågen som jag inte missar är alltid försenade så att man får stå ute och frysa sönder i väntan på det fördömda tåget, om de nu ens kommer över huvudtaget.
Dagens hemresa var nog den mest failade jag har varit med om, jag säger bara ALDRIG MER. Aldrig mer glömma plånboken i skolan.

14.30 Sista lektionen för dagen slutar, alla är glada och fredagspepp!
14.59 Svär över att jag håller på att missa 00-tåget ifrån Lund. Springer.
15.00 Missar 00-tåget. Svär lite till.
15.03 Träffar Sissa på perrongen, blir lite gladare!
15.10 Pågatåg. Livet kunde varit värre.
15.11 Inser att jag glömt plånboken(innehållandes tågkortet) i skolan. Blir stressad.
15.20 Hoppar av tåget i Eslöv. Svär inte, svordomarna har tagit slut.
15.34 Fryser lite ihjäl på tråkig tågstation, väntandes på ett tåg som inte verkar behaga dyka upp. Världens finaste Thego ringer upp, och räddar mig totalt genom att bara vara awesome och snacka på trots sjukdom, under kommande fyrtio minuter.
15.39 Försenat tåg dyker upp! LYCKA.
15.55 Tillbaka på skolan. Hittar plånboken, får en smörgås av Edin och skyndar mot stationen igen.
16.10 Missar 10-tåget.Yey.
16.32 På väg hem.
17.00 HEMMA

Älskar att jag ska pendla i massor av år till. Jag ser fram emot det. Fast nä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar