torsdag 10 november 2011

Lite drygt 175 cm, men nästan två meter

Jag har sprungit runt i skor med klack idag. Inte hög klack eller något sådant, bara två-tre centimeter, men ändå känner jag mig skitlång. Det är ju knappast så att det är mycket mellan 171 cm och nästan 175. Annat vore det om jag hade elva centimeters klack, då hade vi kunnat snacka om skillnad. Det hade varit väldigt roligt, för jag tycker om att känna mig lång.

Det är egentligen ganska kul att se höjdskillnanden på alt när man går i skor med lite klack om man sällan gör det annars. Tittar jag inte efter så försöker jag ta tag i dörrhandtag högre upp än vad de egentligen sitter, bord ser jättelåga ut och jag tycker att alla andra ser korta ut. Det finaste exemplet på det var nog när jag kallade en kille som är 189 cm för kort. Det skiljer fortfarande 15 cm. Eheh, ja... Fast jag tycker alltid att jag är längre än vad jag egentligen är. Fram till i somras när jag såg en video där vi står bredvid varandra (jag har lite klack i den också) tyckte jag att jag inte var såååå mycket kortare än honom. Verkligheten såg dock liiiiiite annorlunda ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar